Nog eventjes.. - Reisverslag uit Houten, Nederland van jancarla - WaarBenJij.nu Nog eventjes.. - Reisverslag uit Houten, Nederland van jancarla - WaarBenJij.nu

Nog eventjes..

12 Mei 2017 | Nederland, Houten

Hallo allemaal,

Canada stond al lang op het lijstje om ooit nog eens heen te gaan. Gewoon vanwege de prachtige natuur en het makkelijke reizen daar.
Na de moeilijke winterperiode leek ons dit een goede bestemming om te gaan ontspannen.
West-Canada heeft een grote diversiteit aan natuur, cultuur in de paar steden, veel wandelmogelijkheden en geeft geen zorgen om hygiëne of enge ziektes.
Vanaf 24 mei gaan wij er 6,5 week per auto rondtrekken en net als bij de vorige reizen voornamelijk overnachten in selfcatering accommodaties.
De voorbereidingstijd was beduidend korter dan de andere keren. Het plan voor de route was snel rond en ook het beslissen over de acco's ging sneller dan voorheen.

De route in het kort:
Vancouver is het begin- en eindpunt. Na een paar dagen stad gaan we per ferry naar Vancouver Island met z'n walvissen, z'n droge en drukke oostkust en z'n groene dus vochtige westkust met regenwoud, en met z'n bergen en bossen daar tussenin.
Daarna via Vancouver oostwaarts richting de Rocky Mountains, grotendeels parallel rijdend aan de Amerikaanse grens. We verblijven o.a. in de warme Okanagan Valley met wijngaarden. Later trekken we van zuid naar noord in 10 dagen door de Rockies, door de Nationale Parken van Banff en Jasper. Daar zullen we hoge bergen en gletsjers zien en waarschijnlijk ook beren en veel andere dieren.
Vandaar in een noordelijke boog westwaarts terug naar Vancouver, via bergen, bossen, rivieren en ook vlaktes met van die grote ranches.

We hopen op gunstig weer en een indrukwekkende reis, we gaan het zien!

Hartelijke groeten,
Jan en Carla

• 12 Mei 2017 - 13:34

Maria:

Goede en veilige reis gewenst

• 12 Mei 2017 - 13:36

Dick:

Het ziet er zoals altijd weer fantastisch uit. Alvastveel plezier gewenst, maar hopelijk zien we elkaar nog even van tevoren?

• 12 Mei 2017 - 15:40

Bregje:

Ik zie jullie 24 mei! Tot dan.

• 12 Mei 2017 - 17:22

Theo:

We gaan jullie volgen. Veel plezier

• 12 Mei 2017 - 18:12

Karin:

Wat een prachtige bestemming. Heel veel plezier en weer kijken werd mee met jullie prachtige foto's.

• 12 Mei 2017 - 20:18

Saskia:

Wat een mooie bestemming. Ik hoop voor jullie dat het een hele mooie reis wordt: dat hebben jullie zeker verdiend.

• 12 Mei 2017 - 21:47

Emelie :

Lieve Carla en Jan, nog 12 dagen en dan is het zover. Heerlijk om naar toe te leven. Ik wens jullie een pracht reis die helpt om de afgelopen winter een plek te geven. Als jullie terug zijn kom ik de verhalen, die ik dan gelezen heb via de site nog eens aanhoren. Het lijkt me zo mooi, deze reis. Heel veel plezier!!!!!

• 12 Mei 2017 - 22:06

André Van Ingen:

Hallo Carla & jan, alvast een mooie reis toegewenst, groetjes, C.& A.

• 12 Mei 2017 - 23:00

Wim:

Die reis ziet er weer goed uit.
    Wens jullie een goede en veilige reis met veel natuurschoon.

Grt,

wim & Addy

• 17 Mei 2017 - 16:16

Jet:

Hallo Jan en Carla

Wat fijn voor jullie om na zo n verdrietige tijd deze mooie reis te gaan maken.
    we wensen jullie een reis met heel veel mooie momenten en willen daar graag van mee genieten via jullie verslagen.

Groetjes Wilko en Jet